הסבירות ליצירת ענני סערה על פי CAPE:
(הנתונים המספריים מציינים ערכי ג'אול לק"ג (Joule Per Kilogram (J/Kg) כלומר "יחידות קיבולת חום במסה").
J/Kg<0 –
מצב יציב (ללא ענני Cumulus או Cumulonimbus, גשמים כבדים, סופות רעמים וכו').
J/Kg 0-1000 –
חוסר יציבות קל (אם יש מספיק לחות באוויר, ישנם ענני קומולוס (Cu), ענני קומולונימבוס (Cb), גשמים קלים, סופות רעמים אפשריות).
J/Kg 1000-2500 –
חוסר יציבות בינוני (ענני קומולונימבוס (Cb) עם גשמים עזים, סופות רעמים).
J/Kg 2500-3500 –
אי יציבות גבוהה (סופות רעמים, לפעמים כבדות, ברד, סופות רוח).
J/Kg≥ 3500-
חוסר יציבות גבוהה מאוד (סופות רעמים כבדות וכבדות מאוד, טורנדו).
אבל… יש אבל
מדד CAPE לא מספיק. זהו רק אחד האמצעים לחיזוי סערה. חובה על השייט לדעת גם את המצב הסינופטי. המצב הסינופטי וההסעה משפיעים זה על זה.
עכשיו היכנסו לקישור שלהן כדי להתרשם:
לחצו כאן
קרדיט: Windy.app
מתעניינים בקורס סקיפרים? לחצו כאן