עצות לשייט מהנה עם המשפחה והילדים

הפלגה משפחתית

עצות לשייט מהנה עם המשפחה והילדים

שש אפשרויות בילוי בלתי נשכחות שמציע עולם השייט וטיפים להפלגה משפחתית.

מחפשים פעילות משותפת ומהנה עם הילדים? הילדים שלכם אוהבים את הים וחולמים להיות סקיפרים? – אחד המקומות האהובים במיוחד על הורים ועל ילדים הוא הים, ומשכך, בוחרות משפחות רבות לבלות את הזמן המשותף בפעילויות הקשורות לים, המאפשרות ליהנות ממגוון אפשרויות שיט בחופי ישראל.

להפליג עם דולפינים

הפלגות בעקבות דולפינים הן אטרקציות לילדים ולהורים. ההפלגות יוצאות בשעות הצהריים בקבוצות קטנות של עד עשרים אנשים ונמשכות כארבע שעות. מי שמשיט את הסירה הוא ד"ר אביעד שיינין, יו"ר המרכז לחקר, מידע וסיוע ליונקים ימיים בישראל (מחמל"י), המומחה בזואולוגיה ימית וחקר דולפינים. ההפלגה הנה לעומק הים מול חופי הרצליה, לאזורים בהם ישנה סבירות גבוהה לנוכחותם של להקות דולפינים.

במהלך השיט מקבלים המשתתפים הסברים על הדרכים לחיפוש אחר דולפינים, ובחלק מהמקרים שטים במרחק של מטרים ספורים מהדולפינים עצמם. ההפלגות בעלות ערך מוסף ערכי וחינוכי ומתאימות לקבוצות של חברים אוהבי ים, ימי הולדת מיוחדים, משפחות וכל מי שסקרן לגלות ולראות מקרוב דולפינים.

הפלגות דייג

אחת ההנאות הגדולות שהים מעניק היא חווית הדייג. בהפלגות הדייג המודרכות, מפליגים בים הפתוח, "פותחים" שולחן עם השלל המובא מהים ונהנים מכל רגע. ההפלגות מועברות בהדרכתם של דייגים מהשורה הראשונה, בעלי ניסיון עשיר בתחום, והן מתאימות במיוחד לבילוי אחד על אחד של הורה עם ילדיו כזמן איכות ייחודי ומהנה. בהפלגות הדייג, אשר אורכות כחמש שעות, לומדים שיטות דייג שונות. כמו כן, ניתן להשכיר ציוד מתאים להפלגה.

הפלגת גיבוש משפחתי

הפלגה משפחתית ללא הפרעות של טלוויזיה או טלפונים. רק בני המשפחה, הים, הגלים והרוח, בהפלגה חווייתית לכל המשפחה.

במהלך ההפלגה יתקיימו הפעלות ומשחקים, צפייה בדולפינים ושיעור ימאות בים. בסיום, יקבלו בני המשפחה תעודת "קפטן" ועוד מגוון פינוקים. ניתן לתכנן את מסלול ההפלגה באופן פרטי, בהתאם לדרישת המשפחה, וכן לכלול פינוקים נוספים.

ימי הולדת על הסיפון

כמעט כל ילד חולם להפליג באונייה, ומה יותר טוב מיום הולדת על ספינת הקטמרן? – בקבוצה של כ-20 אנשים, כל ילד יכול להיות סקיפר ליום אחד, ולארח את החברים הטובים למסיבת יום הולדת מקורית ומהנה.

קורס שייט מקוצר להורים וילדים

טרנד חדש שצובר לאחרונה תאוצה הוא לימודי שייט משותפים של הורה וילד (החל מגיל 15) בקורס מזורז של שישה מפגשים (12 שעות).
הקורס המקוצר מרכז את כל הידע הנחוץ בצורה מהנה וברורה. במהלך הקורס, אשר מועבר על ידי מדריכים מקצועיים, לומדים להשיט יאכטה קצרה של עד שבעה מטרים.

קייטנת סקיפרים צעירים

הילדים הגדולים והעצמאים יותר (החל מגיל 7) יכולים לצאת לקייטנת יאכטות מיוחדת במינה עם שלל הרפתקאות וחוויות של ים ויאכטות. במהלך הקייטנה, אשר מועברת על ידי מדריכים מנוסים של Sea-Gal, לומדים הילדים להרים מפרשים, לנווט את היאכטה, לקשור חבלים ולהפליג כמו גדולים. בנוסף, נערכות תחרויות שייט ניווטים במשחקי חפש את המטמון, מתקיימת הפלגת הורים וילדים ועוד. במהלך הפעילות מקבלים הילדים ארוחת 10, ארוחת צהריים בשרית מלאה והרבה שתייה במשך כל שעות היום.

לסיכום, קבלו חמש עצות לשיט מהנה עם הילדים:

  1. לילדים הקטנים קחו כמו שיותר פריטים שיעזרו להם להרגיש בבית. מומלץ לקחת משחקי ים ומשחקי חברה המתאימים לכל המשפחה.
  2. הסבירו לילדים שאתם יוצאים לשיט, ספרו להם לאן אתם שטים ומה אתם צפויים לראות (למשל, תספרו להם שתראו דגים, ים ושמיים). אל תבטיחו דברים שאתם לא יודעים אם תראו.
  3. אם זו הפעם הראשונה שהם מפליגים, העדיפו שיט בעונה בה הים רגוע יחסית. בכל מקרה, שתפו את הצוות אם אכן מדובר בפעם הראשונה שאתם שטים.
  4. הפעילו את הילדים ככל האפשר במהלך השיט ושלבו אותם במהלכו.
  5. אל תשכחו להביא בגדי – ים – בחלק מהמקרים תוכלו לשחות בלב ים, חוויה מיוחדת בפני עצמה.

    להתראות בים…

הקודם
הבא