שיק של סקיפרים – לשוט בסטייל

הפלגה משפחתית

נוחות, זה שם המשחק. בבואכם לבחור בגדי שיט, חשוב מאוד לשמור על פונקציונאליות ונוחות הלבוש, כדי שתוכלו להתמקד בניווט ובהשטת היאכטה ולא להרגיש שהבגדים מסרבלים את תנועות הגוף ומצמצמים את מרחב תנועה.

למרבה השמחה, חברות האופנה והמותגים הבינלאומיים המתמחים בפיתוח וביצירת חליפות ובגדי שיט, מחברים בין פרקטיות לאופנתיות וכיום ניתן ליהנות ממגוון דגמים מעוצבים לסקיפרים המשלבים בין בידוד, חומרים גמישים ונושמים ומספקים הגנה מקסימלית.

בכל מקרה, לפני שבצעתם רכישה, עליכם לקחת בחשבון את תנאי מזג האוויר וגם את ההבדלים המשמעותיים בין היום והלילה וליצור מלתחת שיט המבוססת על שכבות: דקות ועבות עליוניות, בגדי הלבשה תחתונה שמייצרים את ההגנה המבוקשת מהבסיס, מעילי גשם או סערה להפלגה בחורף ובגדים מסנני קרינה להפלגה בקיץ.

לפניכם מספר פריטי לבוש שכל שייט חייב בארון (ולא לשכוח: לשלוף ולארוז לפני הפלגה)

חליפות שיט – drysuit

מטרת העל של חליפה מסוג drysuit היא לשמור עליכם יבשים תוך כדי שיט והיא אידיאלית להפלגה בתנאי מזג אוויר קיצוניים של גשם וקור.
מרבית חליפות השיט מתוכננות כך שהן עשויות מחומרים עמידים אך קלים יחסים גמישים על הגוף, כמו בגדי PVC, polartec בשילוב לייקרה ופוליאמיד עם דגש על מגנים מחוזקים באזור הברכיים, הישבן והמרפקים. החליפה מעוצבת לפיזור משקל ומתח מבלי לייצר לחץ ממוקד.

מומלץ להצטייד בחליפות שיט עמידות למים הכוללות גם כיסי רוכסן בילד אין באזור הרגליים או החזה לשמירה על חפצים אישיים בהישג יד מבלי שיירטבו. מומלץ לבחור חליפות שיט בצבעי ניאון זוהרים הבולטים גם בראות לילית ובעלי צווארון גבוה מתכוונן בהתאמה אישית.

מכנסי שייט

רבים ממכנסי השיט הם מכנסיים בסגנון של אוברול, שתוכננו כך שהם מתאימים ללבישה גם בעמידה ממושכת, הם מורכבים משלוש שכבות בדים קלי משקל בטכנולוגיה המבטיחה עמידות במים מבד נושם ואלסטי. כוללים כוונון והתאמה אישית לרוחב המותניים עם מגנים מחוזקים בברכיים. ניתן למצוא מכנסי שיט באורכים שונים בהתאם לתנאי מזג האוויר: מכנסיים ארוכים או בגזרת 7/8 או בסגנון ברמודה. רבים ממכנסי ברמודה לשיט עשויים בטכנולוגיה שמאפשרת ייבוש מהיר של המכנסיים, רוכסן אלסטי לנוחות מקסימאלית ובעלי לולאה ייעודית להוספת חגורה.

ז'קט שייט

החלקים העליונים ייבחרו על פי תנאי מזג האוויר. אם צפוי מזג אוויר סוער, ניתן למצוא מעילי סערה מחממים מאוד ובתנאים פחות דרמטיים, מומלץ להצטייד בז'קטים קלי משקל, עמידים למים מבדים נושמים, חלקם מגיעים עם צווארוני צמר הניתנים להרחבה, כיסים ובטנה חמימה, אזור המותנים אף הוא ניתן לכוונון על פי רוחב המותניים. ישנה אפשרות לבחירת ז'קטים המגיעים עם כובעים מניילון ושרוולים בעלי אזיקי סקוטש חיצוניים.

חולצות שייט

חולצות שיט מהוות לרוב שכבת בסיס או שכבה אמצעית ללבישה. ניתן למצוא חולצות בסיס עמידות ונושמות וחולצות ביניים המתאימות ללבישה מתחת לז'קט או למעילים, מצופות בחומר הידרופילי, עמיד ששומר על אלסטיות ונושם על הגוף שעובד על ידי קליטת הלחות מהאזור החם. בימים חמים יש להצטייד בחולצת שיט בעלת מקדם הגנת UV מפני קרני UVA ו- UVB ועשויות מבד מנדף זיעה, ששומר על הגוף רענן להפליא ומפחית ריחות גוף. כמו כן, ישנן חולצות מבד דוחה יתושים.

גרביים והלבשה תחתונה

לגרביים שתבחרו לשיט יש חשיבות רבה, במיוחד אם אתם שטים בחורף. ישנם גרביים המהונדסים משלוש שכבות בד השומרות על אווריריות, נוחות והגנה מרבית מפני חדירת מים. מרבית הגרביים מאופיינים בקשת אלסטית, תמיכה ייחודית באזור הקרסול ותפר חלק באזור הבוהן לתחושה טבעית ונוחה. חפשו גם תחתונים תרמיים מבודדים לימים הקרים, שבכל מצב מנדפים זיעה ומונעים תחושת דביקות על העור.
כפפות אף הן מצרך חיוני לשייטים: בין אם מדובר בכפפות המספקות כיסוי מלא לאצבעות או חתוכות באזור האצבעות (הכל שאלה של נוחות ובחירה אישית). בכל מקרה, חשוב שהכפפות יהיו עשויות מבד מבודד, עמיד, גמישות המאפשרות לבצע פעילויות במקסימום נוחות.

נעלי יאכטות

הבחירה בנעלי שיט היא פונקציה של תנאי מזג האוויר, כשבחורף נהוג לנעול מגפיים בעלי סוליות עבות מבודדות היטב ובאביב ובקיץ ניתן לנעול נעליים פתוחות, בין אם עשויות מגומי או נעלי סיפון קלאסיות עשויות עור איכותי עמידות למים ועמידות בפני החלקה המספקות אחיזה ויציבות לרגל.

בחנויות המתמחות בציוד ובביגוד לשיט ניתן למצוא בגדים ייעודיים לשייט בטווח מחירים רחב ובסקאלת מידות, גוונים ועיצובים מגוונת. תוכלו לבחור בין פריטים המותאמים לנשים, גברים, ילדים ולתכנן מלתחה מגוונת לשיט שלכם על פי המסלול הנבחר ותנאי מזג האוויר הצפויים לאורך המסלול.

Sailing on the IJsselmeer in the Netherlands